> četrtek, junij 22, 2006
> komentarjev: 3

... nagrada kresnik

Proizvodnja knjig se je samo v zadnjih desetih letih početverila, pravi Steve Coffman, knjižnični strokovnjak. Se ti zdi to presenetljivo? Eksponentna rast (- nekaj več o njej sem zapisal v poglavju O rasti v utrinku na knjigo Jonatan Livingston Galeb 8.4.2006) je vendarle odraz naraščanja: prebivalstva, tehnologije in standarda. In tega hočemo vsebolj. In kot je več vsega, je več knjig in pisateljev in je več tudi knjižnih nagrad. Knjižnica Oton Župančič jih našteje mnogo, vseeno poudari slovenske.
Izmed slednjih je ena najbolj vidnih nagrada Kresnik kot priznanje za najboljši roman preteklega leta. (Kresnik je tudi navihano slovansko božanstvo dobrih namer, ki nastopa v podobi različnih živali. Ob Kresu, 24. junija, zapusti svoje telo.)
Zgodovina nagrajencev je takšna:

1991 Lojze Kovačič: Kristalni čas
1992 Feri Lainšček: Namesto koga roža cveti
1993 Miloš Mikeln: Veliki voz
1994 Andrej Hieng: Čudežni Feliks
1995 Tone Perčič: Izganjalec hudiča
1996 Berta Bojetu: Ptičja hiša
1997 Vlado Žabot: Volčje noči
1998 Zoran Hočevar: Šolen z brega
1999 Drago Jančar: Zvenenje v glavi
2000 Andrej Skubic: Grenki med
2001 Drago Jančar: Katarina, pav in jezuit
2002 Katarina Marinčič: Prikrita harmonija
2003 Rudi Šeligo: Izgubljeni sveženj
2004 Lojze Kovačič: Otroške stvari
2005 Alojz Rebula: Nokturno za Primorsko


- Priznanje mojega barbarizma (nekulturnosti): od vseh sem prebral le Jančarjev roman (zgoraj počrnjen). Mi je žal! Stanje kanim popraviti. ("A težko je šaltati iz knjig za fiziko in matematiko na romane IN nazaj ... čeprav na nek način zabavno ...") Zanima me mnenje kakšnega bolj načitanega bralca, ki je prebral nekaj teh knjig nagrajencev (gotovo so tudi kakšni nominiranci zelo dobri), naj pove, kakšne se mu zdijo. Tako na kratko in vpodbudno za branje. Za Rebulino Nokturo sem na primer pred časom čul lepe besede znanke ajdice, tako da sem to (na žalost knjigo) že izbral za na morje.

Letošnjega Kresnika 2006 bodo pobdelili 23. junija na Rožniku. To je: jutri in zraven mojega doma. Mislim, da bom šel na sprehod in poskusil ujeti kaj zanimega s prireditvre. Poročam.

Komentarji: 3

Blogger Bo:

Ako te zanima, si preberi mini predstavitev nagrade in letošnjih nagrajencev: Milana Dekleve, Marka Hudnika, Vladimirja Kavčiča, Vinka Möderndorferja in Marka Sosiča v Delu 24.5.2006: Kresnik nikoli in nikdar ne zbledi!

22/6/06 18:05  
Blogger Bo:

Da popravim krivično poved iz preteklosti, kjer sem zapisal, da je Drago Jančar edini do zdaj prejel Kresnika dvakrat. To je držalo samo do konca junija 2004, ko je svojega drugega Kresnika prejel Lojze Kovačič. Po številu Kresnikov sta torej onadva naši romanopisni zastavonoši.

22/6/06 18:06  
Blogger ill-advised:

Jaz sem od zgoraj naštetih knjig prebral le Grenki med, ki se mi je zdel še kar užiten. Se pa ne spomnim več kaj dosti o njem, razen tega, da se ukvarja z nekimi priseljenci (mislim, da Britanci) v Sloveniji. Glede na to, da zgodb, ki se dogajajo v sodobnem svetu, ne prebavljam ravno najbolje, mi je bil pravzaprav še kar všeč in ga lahko priporočim v branje tudi drugim.

22/6/06 19:48  

Objavite komentar

<< Nazaj na 1. stran